Toimitus- ja palautusohjeet

Toimitustavat:

SmartPostilla ja DPD:llä kaikki automaatteihin sopivat paketit, jotka painavat alle 20 kiloa.
Ilmainen toimitus postin automaattiin, kun ostojen summa ylittää 60 euroa ilman postikuluja.

Muut toimitustavat: 

Ovelle kuljetus pakettina, puolikkaalla lavalla, eurolavalla tai rekalla.
Valitkaa tilauksen yhteydessä tilaukseen sopiva kuljetusmuoto ja kysykää rahtitarjous suuremmalle tilaukselle [email protected]
 
Nouto: Ilmainen.
Vana-Narva mnt 20b tai suuremmalle tavaralle Vana-Narva mnt 20, RRK logistiikka LADU 5, Maardu
Maardun varastot sijaitsevat kahden kilometrin päässä tallinasta.
Ilmoittakaa noudosta ajoissa, että ehdimme pakata tavarat noutovalmiiksi.

SmartPost:
Paketin voi toimittaa takaisin Viroon SmartPostilla joko Pärnamäe RIMI:in tai Muugan MAXIMA:an. Palautuksen pitää maksaa itse, mutta kun olemme saaneet tuotteen takaisin, niin hyvitämme myös lähetyskulun. Muuten palautusehdoissa, palautus ulkomaille on maksullinen.
SmartPostin kontaktipuhnro: +358 405636608
 
========================================================================================================================================================================
 

1. Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Palautettavien tuotteiden tulee olla ehdottomasti myyntikuntoisia.

2. Tuotetta, jota löytyy varastosta, on toimitusaika 1–2 arkipäivää. Mikäli tilattu tuote on poikkeuksellisesti päässyt loppumaan varastosta, ilmoitetaan siitä asiakkaalle viipymättä.

3. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tai tuote on viallinen, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta viipymättä HC Pro asiakaspalveluun, joko sähköpostitse osoitteeseen: [email protected] tai puhelimitse numeroon +358 405636608

4. HC PRO® ei vastaa siitä, jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy HC Pron vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta HC PRO® -verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

5. HC PRO® -verkkokaupassa myytyjen tuotteiden käyttö on käyttäjän vastuulla. Emme ota vastuuta käytön aiheuttamista vahingoista.

6. Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojenne käyttämisen.

Tarkemmat toimitusehdot:

1. Tilaaminen

1.1 Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee aina ilmoittaa:
a) Kuluttajana nimi, osoite, sähköpostiosoite sekä postiosoite. Suosittelemme myös puhelinnumeroa.
b) Yritysasiakkaana ilmoittaa yrityksen nimi, yhteyshenkilö, sähköpostiosoite, postiosoite, y- tunnus sekä puhelinnumero tai puhelinnumerot.

1.2 Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin sopimus-, tilaus- ja toimitusehtoihin, jotka koskevat toimituksia.

1.3 Verkkokauppamme asiakasrekisteri on luottamuksellinen, eikä siitä luovuteta tietoja kolmannelle osapuolelle.

1.4 Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu sähköpostilla tai puhelimitse. Asiakas sitoutuu tilauksen tekemisen jälkeen tarkkailemaan sähköpostiaan. Verkkokauppamme yhteystiedot löytyvät verkkokauppamme "Yhteystiedot" -sivulta.

1.5 Tilauksen peruminen tai siihen muutosten tekeminen on tehtävä mahdollisimman nopeasti tilauksen jälkeen. Pidätämme oikeuden veloittaa lunastamattomista paketeista aiheutuneet kulut (25 euroa).

1.6 Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun asiakas on jättänyt tilauksen. Järjestelmä vahvistaa tilauksen automaattisesti lähettämällä tilausvahvistuksen asiakkaan sähköpostiin.

1.7 Varaamme oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä isommissa erissä - esimerkiksi huonosta saatavuudesta johtuen.

1.8 Verkkokaupan vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista rajoittuu aina kaupan purkamiseen ja mahdollisesti etukäteen maksettujen rahojen palauttamiseen.

1.9 Kaikki verkkokaupassamme myytävät tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustukaa huolellisesti tuotteen tuoteselosteeseen verkkosivuillamme tai paketin sisältöön myymälässä.

1.10 Selvissä tuote- tai hintavirhetapauksissa myyjä voi vedota erehdykseen, esimerkiksi jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo.

1.11 Emme ole vastuussa valmistajien sivuilla olevista tiedoista.

2. Hinnat

2.1 Hinnaston hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta ei kuljetusta.

2.2 Tilaukset puhelimitse, postitse, sekä sähköpostitse toimitetaan ja maksetaan postiennakolla. Netistä tilaukset voi kätevästi maksaa lähes kaikilla markkinoilla olevilla maksutavoilla.

2.3 Kaikki verkossa näkyvät hinnat koskevat vain kotisivujemme kautta ostoskorilla tehtäviä tilauksia.

2.4 Mikäli tuotteen hinta on noussut tilauksen lähettämisen jälkeen, myymme tilatut tuotteet tilaushetken hinnalla. Kuitenkin mikäli tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta sen hetkisen hinnan mukaisesti. Mikäli hinta on laskenut, toimitamme automaattisesti uudella halvemmalla hinnalla. Jos tuotteen hinta laskee, asiakkaan ei tarvitse peruuttaa tilausta ja tehdä uutta tilausta.


3. Toimitus

3.1 Toimitamme tuotteet asiakkaalle yleensä 2–3 päivän toimitusajalla. Joillakin tuotteilla voi olla pidempi toimitusaika, riippuen saatavuudesta, yleensä noin 2 viikkoa. Tämän päälle tulee tuotteen normaali kuljetusaika, esimerkiksi Posti kuljettaa paketit yleensä 2–4 päivässä perille. Ilmoitamme mahdollisista viivästyneistä tilauksista. Emme ole vastuussa tilanteissa, jossa Posti siirtää paketin noudettavaksi jostain muusta toimipisteestä. Tilanne voi syntyä esimerkiksi pakettiautomaatin ollessa täynnä tai sesonkiaikoina. Mikäli tilauksessanne on tuotteita, joille on ilmoitettu tuotekortilla myöhempi toimitusaika, toimitetaan tilaus, kun kaikki tuotteet ovat saapuneet.

3.2 Jos lähetätte tavaraa meille päin, esimerkiksi tuotepalautuksena, muistakaa säilyttää palautusasiakirjat ja postin kuittikopio/seurantanumero. Emme lunasta postiennakkopaketteja missään olosuhteissa.

3.3 Mikäli tilauksessa on tuotteita, jotka ovat tulossa varastoomme, tilaus lähetetään, kun kaikki tuotteet ovat saapuneet.


4. Maksuehdot ja tavat

4.1 Ajankohtainen lista maksutavoista löytyy linkistä Internet-sivustoiltamme.

4.2 Etukäteen tai verkkomaksulla maksettaessa edellytämme tilauksen maksamista ennen toimitusta. Maksamattomat tilaukset peruutetaan.


Meillä voitte maksaa näillä maksutavoilla:

Verkkopankkimaksut: Aktia, Ålandsbanken, Danske, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpankki, Pohjola, POP Pankki, S-Pankki, Säästöpankki, sekä luottokortit.

Klarna lasku: Saatte laskun sähköpostiinne. Teillä on 14 päivää korotonta maksuaikaa.

Osamaksu Jousto - Klarna tili: Voitte maksaa tilauksenne osissa käyttämällä Klarnan osamaksu maksutapaa. Klarnan osamaksulla maksaessanne Klarna OY avaa teille ensimmäisen tilauksen yhteydessä tilin automaattisesti.
Voitte lyhentää tilin loppusummaa itse valitsemissanne kuukausierissä, kuitenkin vähintään joko 9 € tai 1/24 laskun loppusummasta riippuen siitä, kumpi on suurempi. Voitte aina halutessanne maksaa laskun loppusumman myös kerralla pois.
Kaikki Klarnan osamaksulla maksamanne ostokset yhdistyvät automaattisesti samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle, myös silloin kun maksatte Klarnan osamaksulla muissa verkkokaupoissa asioidessanne. Saatte kuukausittain vain yhden laskun, jossa on tilausmäärästä huolimatta vain yksi laskutuslisä. Kun olette maksaneet laskun loppusumman, tili sulkeutuu automaattisesti.

Osamaksuvaihtoehtojen kulut:

Maksuaika Vuosikorko Avausmaksu Laskutusmaksu
3kk 0 % 9,90 € 3,95 €
6kk 0 % 19 € 3,95 €
12kk 0 % 29 € 3,95 €
24kk 9,95 % 29 € 3,95 €
36kk 9,95 % 29 € 3,95 €
Tili 22 % 0 € 3,95 €

Ostoksenne hyväksymiseksi teilltä kysytään ostoskorissa henkilötunnuksenne, väestörekisteriin ilmoittamanne osoite ja tiedot vuosituloistanne. Saatte päätöksen tilauksenne hyväksymisestä välittömästi tilauksen vahvistettuanne. Ensimmäisen kerran Klarnan osamaksulla maksaessanne teille lähetetään postitse tilisopimus, joka teidän tulee allekirjoittaa ja lähettää Klarna OY:lle.
Muistakaa lukea huolellisesti Klarnan osamaksun tiliehdot tästä.


5. Palautusoikeus ja palauttaminen

5.1 Asiakkaalla on Suomen lain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus, ilman erillistä syytä.

5.2 Postimyynnin palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Palautusoikeus ei ole voimassa, mikäli:

  • Tuotteen myyntipakkaus on rikkoutunut tai revennyt
  • Tuotteen myyntipakkaus tai muovipussi puuttuu.
  • Tuotteessa oleva sinetti on murrettu.
  • Tuotteen ympärillä olevan muovit on rikottu tai poistettu.

5.3 Postimyynnin palautusoikeus ei koske alusvaatteita.

5.4 Palauttaminen on teille maksutonta, kunhan vain toimitie näiden ohjeiden mukaisesti.

5.5 Osto- tai noutohetkeknne katsotaan se päivä, jolloin paketti on lunastettu tai noudettu postista tai vaihtoehtoisesti kuitin päivämäärä.

5.6 Tuotepalautuksenne käsitellään nopeasti ja ketterästi, kun seuraavat asiat ovat kunnossa:

a) Alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna) ilman turhia merkintöjä.
b) Mukana kopio kuitista/lähetteestä.
c) Mukana selvitys palautuksen syystä ja/tai vian laadusta.
d) Mukana nimenne, osoitteenne, puhelin- numeronne ja tilinumeronne, johon voimme palauttaa rahanne.
e) Viimeistään 14 päivän kuluessa ostohetkestä.
f) Tuotteet lähetetään aina sähköpostissa saatujen ohjeiden mukaisesti.

Muistakaa pyytää Postista kuitti palautuksestanne. Tällöin palautuslähetyksenne on mahdollisen katoamistapauksen sattuessa Postin vastuulla.
HUOM!
Ilman kuittia emme voi ottaa vastuuta mahdollisesta palautuslähetyksen katoamisesta. Emme maksa postikuluja muulla tavoin kuin asiakaspalautuksena sähköpostitse saadulla osoitteella lähetetyistä palautuksista.
HUOM! Palautuksissa pitää olla yllä luetellut dokumentit tai tiedot mukana. Emme käsittele puutteellisia palautuksia ennen, kuin kyseiset tiedot ovat vastaanotettu.

5.7 Aiheettomista tai puutteellisilla tiedoilla tehdyistä palautuksista aiheutuu meille suunnattomasti vaivaa ja asian käsittelyt saattavat kestää, joten huolehtikaa, että kaikki tarpeellinen materiaali on mukana. Noutamaton tilaus ei ole palautus, noutamattomista tilauksista peritään 25 euron käsittelymaksu.

5.8 Tuotteen palautusoikeus on aina tuotekohtainen, eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.

5.9 Ulkomailta tehtyjen palautusten postikulut joutuvat asiakkaat maksamaan itse.

5.10 Vaihto toiseen tuotteeseen, tapahtuu aina siten, että maksamme palauttamastasi tuotteesta rahanne takaisin ja voitte tehdä uuden tilauksen vaihtoehtoisesta tuotteesta. Voitte siis tilata toisen jo ennen kuin palautuksenne on käsitelty ja rahat palautuvat tillillenne, kun palautuksenne käsitellään.
 

6. Vialliset tuotteet

6.1 Vialliset tuotteet vaihdetaan aina toimiviin tuotteesiin.

6.2 Pikaisen käsittelyn varmistamiseksi pyydämme teiltä nämä asiat:

a) Alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna).
b) Mukana kopio kuitista/lähetteestä.
c) Mukana selvitys vian laadusta, tai sähköpostilla kuva viasta sähköpostiin [email protected] ja tilausnumero.
d) Mukana nimenne, osoitteenne, puhelinnumeronne.

6.3 Emme vastaa turhista palautuksista. Epävarma? Ottakaa asiakaspalveluumme yhteyttä.

6.4 Reilusti yli puolet takuukorjauksista on aiheettomia, suurimmassa osassa tuote ei ole rikki. Meille tulee myös runsaasti huonosti pakattuja tai palautuksia, joista puuttuu kuitti, lähete tai vikaseloste. Emme osaa lukea ajatuksia, joten liittäkää kaikki meidän tarvitsema tieto palautuksenne mukaan.

6.5 Tuotteiden paketeissa olevat paristot eivät kuulu takuun, tai virhevastuun piiriin.